Kje se proizvaja Ford Transit?
Ford Transit je eden najbolj ikoničnih in razširjenih dostavnikov na svetu, ki služi podjetjem in obrtnikom že od leta 1965. Skozi desetletja se je proizvodnja Transita razširila onkraj britanskih korenin in postala resnično globalna operacija. Če se sprašujete, kje se danes proizvaja Ford Transit, je odgovor odvisen od generacije in trga, ki mu je namenjen. Spodaj predstavljamo proizvodne lokacije vsake generacije, začenši z najnovejšimi modeli.
Kje se proizvajata Ford Transit MK8 in MK9 (2014–)?
Trenutna generacija Forda Transita (MK9), predstavljena leta 2019, in njen predhodnik (MK8, proizveden med letoma 2014 in 2019), se gradita predvsem v dveh večjih obratih: v tovarni Ford Otosan v Kocaeliju v Turčiji in v montažnem obratu v Kansas Cityju v Missouriju, ZDA.
Evropski trg
Za evropski in številne mednarodne trge se skoraj vsi dostavniki Ford Transit proizvajajo v tovarni v Kocaeliju v Gölcüku, Turčija. Ta najsodobnejša tovarna, ki jo upravlja Ford Otosan – skupno podjetje med Ford Motor Company in Koç Holding – je od leta 2013 glavno proizvodno središče za Transit. Proizvaja tudi povezane modele, kot je Transit Custom, in izvaža vozila po vsem svetu. Tovarna v Kocaeliju sestavlja vozila, pri čemer pridobiva dizelske motorje 2.0 EcoBlue iz Fordove tovarne motorjev v Dagenhamu v Združenem kraljestvu, kar poudarja čezmejno naravo Fordove dobavne verige.
Ameriški trg
Za severnoameriški trg montažni obrat v Kansas Cityju v Claycomu, Missouri, proizvaja polno velikostni dostavnik Transit od leta 2014. Ta obrat oskrbuje izključno trge ZDA in Kanade ter nadomešča dostavnike serije E v Fordovi severnoameriški ponudbi.
Ali se Ford Transit proizvaja na Kitajskem?
V Aziji se Ford Transit za kitajski trg proizvaja lokalno s strani Jiangling Motors Corporation (JMC) v Nanchangu na Kitajskem. To zagotavlja konkurenčne cene in skladnost z lokalnimi predpisi. Ford prav tako nadaljuje z oskrbo nekaterih azijskih in bližnjevzhodnih trgov iz Turčije.
Kje sta se proizvajala Ford Transit MK6 in MK7 (2000–2013)?
Šesta in sedma generacija Forda Transita – MK6 (2000–2006) in MK7 (2006–2013) – sta zaznamovali ključni prehod v evropski proizvodnji. V tem obdobju je Ford postopoma preusmerjal proizvodnjo iz Zahodne Evrope v stroškovno učinkovitejše obrate, hkrati pa ohranjal nekatere tradicionalne tovarne za določene različice.
Za večino evropskega trga sta se Ford Transit MK6 in MK7 proizvajala v tovarni Ford Otosan v Kocaeliju v Turčiji. Tovarna v Kocaeliju je začela s proizvodnjo Transita leta 2001 in hitro postala glavno evropsko središče, ki je oskrbovalo večino trgov na celini z dostavniki. Ta obrat je bil posodobljen za obvladovanje velikoserijske proizvodnje in je ostal temelj Fordovih dejavnosti na področju gospodarskih vozil.
Vzporedno je Fordov montažni obrat v Southamptonu v Združenem kraljestvu nadaljeval z izdelavo specifičnih različic Transita – predvsem modelov z zadnjim pogonom in šasij s kabino – do zaprtja leta 2013. Southampton je bil zgodovinski dom Transita od 70. let, v času generacij MK6 in MK7 pa je dopolnjeval turško proizvodnjo.
Ford Genk v Belgiji
Poleg tega so bile nekatere zgodnje enote MK6 sestavljene v Fordovi tovarni v Genku v Belgiji, čeprav se je to končalo do leta 2002, ko je Ford konsolidiral proizvodnjo v Turčiji. Dizelske motorje za ti generaciji je dobavljala tovarna motorjev v Dagenhamu v Združenem kraljestvu, kar je zagotavljalo dosledno dobavo pogonskih sklopov za dostavnike, izdelane tako v Southamptonu kot v Kocaeliju.
Kje so se gradili Ford Transit MK3-MK5 (1986–2000)?
Tretja, četrta in peta generacija Forda Transita – MK3 (1986–1991), MK4 (1991–1994) in MK5 (1994–2000) – so bile vse proizvedene predvsem v Zahodni Evropi, pri čemer se je proizvodnja v 90. letih razširila na nove regionalne tovarne. V tem obdobju je montažni obrat v Southamptonu v Združenem kraljestvu ostal glavno proizvodno mesto za Transit, kjer so izdelovali večino dostavnikov za evropski trg. Obrat je bil odgovoren za celotno paleto karoserijskih stilov in konfiguracij ter je predstavljal hrbtenico Fordove proizvodnje gospodarskih vozil.
Da bi zadostili naraščajočemu povpraševanju v celinski Evropi, je tudi Fordova tovarna v Genku v Belgiji sestavljala dostavnike Transit in oskrbovala trge zunaj Združenega kraljestva. Proizvodnja v Genku je podpirala Southampton skozi vse tri generacije, zlasti pri modelih z volanom na levi strani.
Ford Otosan v Turčiji
Leta 1976 je Ford začel sestavljati Transite v Turčiji prek svojega skupnega podjetja Ford Otosan. Ta obrat v Istanbulu je v 80. in 90. letih nadaljeval s proizvodnjo modelov MK3, MK4 in MK5 za turški trg in okoliške regije, s čimer je postavil temelje za prihodnjo vlogo Turčije kot glavnega Fordovega evropskega središča za Transit.
Konec 90. let je Ford proizvodnjo razširil še bolj na vzhod in ustanovil manjše montažne obrate za komplete CKD (completely knocked down) v Płońsku na Poljskem in v Obchaku v Belorusiji, da bi učinkoviteje oskrboval lokalne trge. Ti obrati so se ukvarjali predvsem s končno montažo iz kompletov, poslanih iz Southamptona ali Genka.
Kje sta se proizvajala Ford Transit MK1 in MK2 (1965–1986)?
Prva in druga generacija Forda Transita – MK1 (1965–1978) in MK2 (1978–1986) – sta utrdili dostavnik kot evropsko prodajno uspešnico. Proizvodnja v teh dveh desetletjih je bila osredotočena v Združenem kraljestvu, z dodatnimi zmogljivostmi v celinski Evropi, ko je povpraševanje raslo.
Sprva je tovarna v Langleyju v Berkshiru, Združeno kraljestvo, gradila MK1 Transit od leta 1965. Vendar se je proizvodnja hitro preselila v večji montažni obrat v Southamptonu leta 1972, ki je postal glavno proizvodno mesto za vse poznejše Transite, zgrajene v Veliki Britaniji. Obrat v Southamptonu je proizvajal tako modele MK1 kot MK2, ki so služili britanskemu trgu in izvoznim trgom.
Vzporedno je Fordova tovarna v Genku v Belgiji začela sestavljati Transite leta 1965 za oskrbo celinskih evropskih trgov, zlasti z vozili z volanom na levi strani. Ta ureditev se je nadaljevala v generacijo MK2, kar je zagotavljalo učinkovito oskrbo evropskih kupcev znotraj Skupnega trga.
Druga evropska in čezmorska montaža
V obdobju MK2 se je proizvodnja začela tudi v Fordovi tovarni v Amsterdamu na Nizozemskem, ki je sestavljala Transite za lokalni trg in bližnje regije do leta 1981. Poleg tega je Ford leta 1976 zagnal proizvodnjo Transita v svojem obratu Otosan v Istanbulu v Turčiji, kjer so proizvajali model MK2 za domači trg in sosednje države.
Izven Evrope so se modeli MK1 in MK2 sestavljali po licenci iz kompletov CKD na trgih, kot so Avstralija, Nova Zelandija, Južna Afrika in celo Južna Koreja. Te lokalizirane operacije so Fordu omogočile konkurenčnost v regijah z visokimi carinami na v celoti zgrajen uvoz.
|