Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Tehnične specifikacije
Prva generacija vozila Mercedes-Benz Sprinter, proizvedena med letoma 1995 in 2006, je hitro postala ena najbolj prepoznavnih in vsestranskih dostavnih vozil v Evropi. Na voljo je bila v več dolžinah in višinah strehe, kar ji je omogočilo širok spekter uporabe v profesionalne in industrijske namene.
Dimenzije – Mercedes-Benz Sprinter I
Mercedes Sprinter I L1H1
A - Skupna dolžina, B - Medosna razdalja, C - Skupna višina, D - Največja dolžina tovornega prostora
Simbol |
A |
B |
C |
D |
Mere (mm) |
5004 |
2997 |
2365–2405 |
2515 |
L1H1
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2365–2405 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L1H2
A - Skupna dolžina, B - Medosna razdalja, C - Skupna višina, D - Največja dolžina tovornega prostora
Simbol |
A |
B |
C |
D |
Mere (mm) |
5004 |
2997 |
2591–2631 |
2515 |
L1H2
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2591–2631 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L2H1
A - Skupna dolžina, B - Medosna razdalja, C - Skupna višina, D - Največja dolžina tovornega prostora
Simbol |
A |
B |
C |
D |
Mere (mm) |
5585 |
3550 |
2365–2405 |
3265 |
L2H1
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2365–2405 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L2H2
A - Skupna dolžina, B - Medosna razdalja, C - Skupna višina, D - Največja dolžina tovornega prostora
Simbol |
A |
B |
C |
D |
Mere (mm) |
5585 |
3550 |
2591–2631 |
3265 |
L2H2
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2591–2631 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L3H2
A - Skupna dolžina, B - Medosna razdalja, C - Skupna višina, D - Največja dolžina tovornega prostora
Simbol |
A |
B |
C |
D |
Mere (mm) |
6945 |
4013 |
2591–2631 |
4214 |
L3H2
A: 6945 mm
B: 4013 mm
C: 2591–2631 mm
D: 4214 mm
Tovorni prostor in nosilnost – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Prva generacija modela Sprinter je bila zasnovana z namenom, da ponudi izjemno tovorno zmogljivost in prostornino v različnih konfiguracijah. Od kompaktnega L1H1 do podaljšanega L3H2 je Sprinter ponujal rešitve za obrtnike, kurirske službe in logistične operaterje.
Nosilnost in notranji volumen
Model |
Maks. dolžina tovora (mm) |
Prostornina (m³) |
Nosilnost (kg) |
Euro palete |
L1H1 |
2515 |
7,0 |
1670 |
2 |
L1H2 |
2515 |
9,1 |
1540 |
2 |
L2H1 |
3265 |
9,1 |
1540 |
3 |
L2H2 |
3265 |
10,4 |
1520 |
3 |
L3H2 |
4214 |
13,4 |
1400–1500 |
5 |
L1H1
Maks. dolžina tovora: 2515 mm
Prostornina: 7,0 m³
Nosilnost: 1670 kg
Euro palete: 2
L1H2
Maks. dolžina tovora: 2515 mm
Prostornina: 9,1 m³
Nosilnost: 1540 kg
Euro palete: 2
L2H1
Maks. dolžina tovora: 3265 mm
Prostornina: 9,1 m³
Nosilnost: 1540 kg
Euro palete: 3
L2H2
Maks. dolžina tovora: 3265 mm
Prostornina: 10,4 m³
Nosilnost: 1520 kg
Euro palete: 3
L3H2
Maks. dolžina tovora: 4214 mm
Prostornina: 13,4 m³
Nosilnost: 1400–1500 kg
Euro palete: 5
Praktičnost nalaganja
Sprinterjeva nizka nakladalna višina in široko odpiranje zadnjih vrat izboljšujeta učinkovitost nalaganja. Glede na konfiguracijo lahko sprejme od 2 do 5 euro palet. Prostor za tovor je prostoren in kvadratne oblike, primeren za police ali večje predmete, medtem ko ojačano dno in pritrdišča zagotavljajo varnost pri prevozu.
Motorji in pogonski sklopi – Mercedes Sprinter I
Prva generacija Sprinterja je bila na voljo z različnimi dizelskimi in bencinskimi motorji. Dizelske enote so slovele po vzdržljivosti in visokem navoru, zaradi česar so bile priljubljene med obrtniki in upravljavci voznih parkov.
Motorne možnosti in specifikacije
Motor |
Tip |
Prostornina (cc) |
Moč (PS) |
Navor (Nm) |
Menjalnik |
Poraba (l/100 km) |
OM602 2.9 TD |
5-valjni dizel turbo |
2874 |
122 |
280 |
5-stopenjski ročni |
10,0 |
OM611 2.2 CDI |
4-valjni dizel turbo |
2148 |
82–129 |
200–305 |
5-stopenjski ročni |
8,5–9,5 |
OM612 2.7 CDI |
5-valjni dizel turbo |
2687 |
156 |
330 |
5-stopenjski avtomatski / ročni |
9,5–10,5 |
M111 2.3 Bencin |
4-valjni bencinski |
2295 |
143 |
200 |
5-stopenjski ročni |
12,0 |
OM602 2.9 TD
Tip: 5-valjni dizel turbo
Moč: 122 PS
Navor: 280 Nm
Menjalnik: 5-stopenjski ročni
Poraba: 10,0 l/100 km
OM611 2.2 CDI
Tip: 4-valjni dizel turbo
Moč: 82–129 PS
Navor: 200–305 Nm
Menjalnik: 5-stopenjski ročni
Poraba: 8,5–9,5 l/100 km
OM612 2.7 CDI
Tip: 5-valjni dizel turbo
Moč: 156 PS
Navor: 330 Nm
Menjalnik: 5-stopenjski avtomatski / ročni
Poraba: 9,5–10,5 l/100 km
M111 2.3 Bencin
Tip: 4-valjni bencinski
Moč: 143 PS
Navor: 200 Nm
Menjalnik: 5-stopenjski ročni
Poraba: 12,0 l/100 km
Zmogljivost in zanesljivost
Motorji Sprinterja so bili zasnovani za dolgo življenjsko dobo in visoko navorsko zmogljivost – idealno za težke tovore in mestno vožnjo. OM611 in OM612 CDI sta uporabljala sodobno common-rail tehnologijo, medtem ko je bil OM602 cenjen zaradi preproste in trpežne konstrukcije. Bencinske različice so bile redkejše, vendar bolj tihe in učinkovite za lažje naloge.
Vlečna zmogljivost – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Sprinter prve generacije ni bil le učinkovit tovorni kombi, ampak tudi zanesljiv vlečni partner. Primeren za prikolice, gradbeno opremo ali dodatno blago.
Maksimalna vlečna zmogljivost
Motor |
Prikolica z zavorami (kg) |
Prikolica brez zavor (kg) |
OM602 2.9 TD |
2000 |
750 |
OM611 2.2 CDI |
2000 |
750 |
OM612 2.7 CDI |
2000 |
750 |
M111 2.3 Bencin |
1800 |
750 |
OM602 2.9 TD
Z zav.: 2000 kg
Brez zav.: 750 kg
OM611 2.2 CDI
Z zav.: 2000 kg
Brez zav.: 750 kg
OM612 2.7 CDI
Z zav.: 2000 kg
Brez zav.: 750 kg
M111 2.3 Bencin
Z zav.: 1800 kg
Brez zav.: 750 kg
Vlečne značilnosti in uporaba
Sprinter je bil opremljen z ojačanimi zadnjimi osmi, priključki za elektriko prikolice in opcijskim vlečnim kavljem. Njegovi močni dizelski motorji so omogočali samozavestno vleko tudi težjih bremen – od gradbene mehanizacije do logističnih prikolic. |