Pogoste napake in težave Mercedes Sprinter
Mercedes-Benz Sprinter je ena najbolj prepoznavnih in pogosto uporabljenih dostavnih vozil v Evropi. Znana po svoji vzdržljivosti, prostornosti in vsestranskosti, se uporablja tako v dostavnih flotah, obrtnikih kot tudi v avtodomih. Kljub temu je vsaka generacija Sprinterja razvila številne mehanske in električne težave, na katere bi morali biti lastniki in upravljavci flot pozorni. Ta vodnik opisuje najpogosteje prijavljene pogoste napake Mercedes Sprinter, ki zajemajo modele od leta 1995 do danes. Na podlagi poročil mehanikov, tehničnih forumov in izkušenj voznikov članek izpostavlja ponavljajoče se težave in ponuja predloge za preventivno vzdrževanje.
Pogoste napake Mercedes Sprinter I (1995 - 2006)
Prva generacija Sprinterja (W901–W905) je postavila temelje za ugled tega modela, vendar ni bila brez pomanjkljivosti. Znana po preprostih, a robustnih dizelskih motorjih, so najstarejši Sprinterji danes najbolj prizadeti zaradi starostne obrabe in določenih mehanskih šibkih točk. Najpogosteje uporabljeni motorji v tem obdobju so bili dizelski agregati OM602, OM605 in OM611.
Težave z rjo in korozijo
- Huda rja je verjetno najpogosteje prijavljena težava – prizadene pragove, blatnike, drsna vrata in strukturne dele šasije.
- Rja na spodnjem delu vozila, zlasti okoli nosilcev listnatih vzmeti in okvirja, lahko ogrozi varnost.
- Redni pregledi in zaščita spodnjega dela vozila so ključni za podaljšanje življenjske dobe.
Puščanje tesnil injektorjev (CDI motorji)
- Pogosto imenovana »črna smrt«, nastane zaradi puščanja tesnil injektorjev, kar povzroča nabiranje ogljika na glavi motorja.
- Simptomi vključujejo močan vonj po dizlu v kabini, piskanje iz motorja in vidne črne katranske obloge.
- Potrebna je menjava tesnil, čiščenje površine in včasih obdelava sedeža injektorja.
Obraba ležajev v ročnem menjalniku
- Piskajoč zvok med pospeševanjem, zlasti v 5. prestavi, nakazuje obrabljene ležaje.
- Pogosto pri vozilih z veliko prevoženimi kilometri, uporabljenih za dolge razdalje ali z visoko obremenitvijo.
- Običajno je potrebna celovita obnova menjalnika; priporočajo se kakovostni ležaji.
Napake žarilnih svečk in relejev
- Težko speljevanje v mrzlem vremenu pogosto povezano z okvarjenimi žarilnimi svečkami ali releji.
- Lučka za žarilne svečke lahko gori dlje ali utripa.
- Diagnostika vključuje merjenje upornosti svečk in preverjanje releja/modula.
Težave z volanom in sprednjim vzmetenjem
- Udari ali slaba odzivnost volana lahko kažejo na obrabljene zglobe, puše stabilizatorja ali končnike volanskih drog.
- Pri starejših modelih se pojavljajo tudi puščanja olja iz servo volana.
- Pravočasna zamenjava puš in spojev preprečuje dražje okvare volana.
Korozija zavornih cevi in napake ABS senzorjev
- Zelo pogosta je korozija zavornih cevi, zlasti okoli zadnje osi in pod kabino.
- Napake ABS senzorjev sprožijo opozorilne lučke, običajno zaradi poškodovane napeljave ali korozije pri pestih.
- Priporoča se preventivna menjava cevi in redno čiščenje ohišij senzorjev.
Ponovljive težave Mercedes Sprinter II (2006 - 2018)
Druga generacija Sprinterja (W906) je prinesla sodoben dizajn, naprednejšo elektroniko in motorje Euro 4–6 kot OM646, OM651 in OM642 V6. Čeprav je bila generacija priljubljena med obrtniki in dostavnimi službami, so se pojavile številne dobro dokumentirane težave – zlasti pri emisijskih sistemih in pomožnih motornih komponentah.
Težave s DPF in EGR sistemi (OM651 & OM646)
- Med najpogostejšimi težavami: opozorilna lučka DPF, varnostni način in povečana poraba goriva.
- Neuspešne regeneracije povzročijo redčenje olja in zvišanje njegove ravni.
- Pogoste kode napak: P2454 (senzor tlaka DPF), P0401 (nezadosten pretok EGR), P2463 (nasičenost filtra s sajami).
- Popravila vključujejo čiščenje ali zamenjavo EGR ventila, senzorjev tlaka ali prisilne regeneracije z diagnostičnimi orodji.
Raztegnjena veriga razdelilnega sistema (motor OM651)
- Zelo pogosto pri vozilih z veliko prevoženimi kilometri in podaljšanimi intervali menjave olja.
- Simptomi vključujejo ropotanje motorja ob hladnem zagonu, neenakomerno delovanje motorja ali napake v zvezi s časovnim zamikom.
- Če se težava ne reši pravočasno, lahko pride do resnih poškodb motorja.
- Priporočena rešitev vključuje zamenjavo verige, napenjalca in vodil.
Okvara enote za nadzor žarilnih svečk
- Pogost vzrok težav pri hladnem zagonu in utripajoče lučke za žarilne svečke.
- Tudi če so žarilne svečke delujoče, lahko okvarjen modul prepreči predgretje.
- Enota se pogosto nahaja pod sesalnim kolektorjem in je občutljiva na toplotne poškodbe.
Puščanje in tesnjenje dizelskih injektorjev
- Puščanje (t.i. blow-by) povzroča nabiranje ogljika, tresenje motorja in vonj po gorivu.
- Vzrok so pogosto slabo nalegajoči ali dotrajani bakreni tesnilni obročki.
- Vidne črne usedline in piskanje okoli injektorjev so tipični znaki.
- Potreben je temeljit pregled, čiščenje in menjava tesnil – zgodnje ukrepanje prepreči poškodbe glave motorja.
Okvare zračnega vzmetenja in listnatih vzmeti (težke izvedenke)
- Kompresorji za zračno vzmetenje so nagnjeni k okvaram, zlasti pri dostavnih vozilih.
- Simptomi: zadnji del vozila povešen, neenakomerna višina ali hrup iz kompresorja.
- Listnate vzmeti se lahko zlomijo zaradi stalne velike obremenitve – pogosto pri daljših modelih.
Okvara elektronske ključavnice volana (ESL)
- Vozilo se ne zažene, ni kontaktnih lučk ali opozorilo “Napaka ključavnice volana”.
- Vzrok je okvarjen ESL aktuator ali elektronika kontaktne ključavnice.
- Potrebna je zamenjava ESL enote, modula za prepoznavo ključa ali celotnega sistema ključavnice v resnejših primerih.
Pogoste napake Mercedes Sprinter III (2018 - )
Tretja generacija Sprinterja (VS30), predstavljena leta 2018, je uvedla digitalno armaturno ploščo, napredne sisteme za pomoč vozniku in opcijo s pogonom na sprednja kolesa. Kljub sodobnim funkcijam in izboljšani prefinjenosti ima VS30 nekaj začetnih težav z zanesljivostjo – predvsem v zvezi z elektroniko, emisijami in sistemi, temelječimi na senzorjih.
Okvare NOx senzorjev in sistema AdBlue (OM654 & OM651)
- Pogosta opozorila, povezana z AdBlue, kot so »Zagon nemogoč v x kilometrih« ali »Preverite sistem AdBlue«.
- Običajni vzroki: okvarjeni NOx senzorji (P229F, P2200), kristalizirani AdBlue injektorji in okvarjeni dozatorji.
- Popravila vključujejo zamenjavo senzorjev, izpiranje cevi in ponastavitev parametrov SCR z diagnostičnimi orodji.
Napake senzorjev v sistemih za zaviranje in ohranjanje pasu
- Sistemi za pomoč, kot sta Active Brake Assist ali Lane Keep Assist, se lahko nenadoma deaktivirajo.
- Povzročijo jih umazani ali nepravilno poravnani radarji in kamere, pogosto zaradi vremena ali manjših trkov.
- Potrebno je čiščenje, poravnava ali zamenjava senzorjev – pogosto je potrebna tudi kalibracija pri pooblaščenem servisu.
Puščanje separatorja olja (OM654 2.0 dizel)
- Oljni ostanki okoli sesalnega kolektorja ali turbine – posledica puščanja separatorja oljnih hlapov.
- Lahko povzroči povečano porabo olja in oljne usedline v ceveh intercoolerja.
- Potrebna je menjava celotne enote separatorja in tesnil.
Okvara aktuatorja električne ročne zavore
- Opozorilne lučke ali nezmožnost sprostitve ročne zavore.
- Najpogosteje se pojavlja pri modelih s pogonom na sprednja kolesa; značilna je korozija aktuatorja.
- Potrebna je zamenjava električnega aktuatorja ali zadnjega zavornega sedla.
Napake multimedijskega sistema in programske opreme
- Enote MBUX se lahko zamrznejo, samodejno znova zaženejo ali izgubijo nastavitve.
- Pogoste so tudi težave s povezavo Bluetooth in zakasnitve na zaslonu na dotik.
- Potrebne so posodobitve programske opreme ali zamenjava enote v garanciji.
Obotavljanje menjalnika ali sunkoviti pretiki (9G-Tronic avtomatik)
- Nekateri uporabniki poročajo o počasnem ali sunkovitem prestavljanju med 1. in 3. prestavo.
- Pogosto se reši s posodobitvijo programske opreme ali ponastavitvijo prilagoditev.
- Če težava ostane, je lahko vzrok obraba notranjih ventilov ali degradacija olja – menjava olja lahko pomaga.
|