Zgodovina vozila Mercedes Sprinter - nov obraz dostavnega vozila
Prva uradna predstavitev vozila Mercedes Sprinter I je bila leta 1995 na avtomobilskem salonu. To je bilo prvo dostavno vozilo Mercedes-Benz z lastnim imenom modela - Sprinter. Razvijalci so želeli povečati udobje dostavnega vozila tako, da bi bilo bolj podobno osebnemu avtomobilu. Poleg izboljšanih voznih lastnosti in oprijema je imel Sprinter I tudi ure modela Mercedes W124. Prejšnji modeli so imeli številčne oznake (T1). Predstavitev novega dostavnika je bila povezana z ustanovitvijo nove enote Mercedes-Beznz Vans, odgovorne za proizvodni proces in distribucijo modela Sprinter I na svetovni trg. Poleg proizvodnje v nemških tovarnah je Mercedes razširil tudi tovarne v Argentini, Mehiki, na Tajvanu in v Rusiji. Nemški kombi je bil tako inovativen in tehnično napreden, da je prejel naziv kombi leta 1995.
Brošura Mercedes Sprinter 1995
Razširjena oprema vozila Sprinter I
Sprinter prve generacije je bil opremljen s kolutnimi zavorami na vsaki osi, sistemom ABS ali celo ESP (od leta 2002). Popolnoma spremenjen je bil tudi videz karoserije, ki je prednjemu delu vozila dala bolj poenostavljeno obliko. Trend, ki se je začel z modelom Ford Transit iz leta 1985, se je nadaljeval vse do danes, pri čemer se je Mercedes za takšno potezo odločil šele leta 1995. Motor ni več povzročal dodatnega hrupa, saj je bil nameščen zunaj voznikove kabine. Model je bil od samega začetka na voljo s tremi različnimi medosnimi razdaljami, dvema višinama in v dveh dolžinah. Potniške različice so bile na voljo v 7- in 9-sedežni različici, podobno kot pri VW LT. Zaradi velikega zanimanja za nemški dostavnik so podaljšali proizvodnjo modela Sprinter I pod imenom "Classic" in od leta 2013 ponovno začeli proizvodnjo za ruski trg. Največja težava modela Sprinter I je bila njegova dovzetnost za korozijo, ki je prehitro razjedala karoserijo vozila. Voznikom sta bili na voljo dve generaciji dizelskih motorjev: 2,3-litrski z 78 KM in kultni 2,9-litrski motor, ki se je prej uporabljal v razredih G in E, s 122 KM. Kot alternativa je bil na voljo tudi bencinski motor s 143 KM, vendar je bil precej manj razširjen. Ne glede na različico motorja je bilo vozilo lahko opremljeno s samodejnim menjalnikom.
Sprinter James Cook in druge Mercedesove različice
Med ponujenimi različicami prve generacije vozila Mercedes Sprinter so bili tudi minibusi, ki so se priljubljeni kot prevozniki ljudi. Tovarniške različice, izdelane za mestni prevoz, so vključevale 13-, 16- in 19-sedežne različice. Že pred začetkom 21. stoletja je imel Mercedes pod merilnikom hitrosti digitalni števec prevoženih kilometrov. Različice opreme, ki so bile na voljo, so vključevale ročno klimatsko napravo, zračno blazino in tahometer, zamenljiv z analognim številčnikom ure. Leta 1995 je na trgu debitirala različica z avtodomom, ki so jo imenovali James Cook Sprinter. Mercedesov avtodom je bil opremljen s straniščem, kuhinjo in spalnim prostorom za 4 osebe. Ime se je nanašalo na angleškega popotnika in raziskovalca. Na trgu je bila na voljo tudi kultna karoserija Westfalia. Leta 1998 je na trgu debitirala različica kombija s pogonom 4x4, ki je bila namenjena največjim različicam vozil Mercedes. V naslednjih letih so bile v prodaji tudi dvojne konstrukcije, namenjene ameriškemu trgu, ki so se prodajale pod imeni: Freightliner in Dodge Sprinter.