Renault Trafic II Zgodovina (2001–2014)
Renault Trafic II je bil predstavljen leta 2001 kot popolnoma prenovljen naslednik prve generacije modela. Razvit je bil kot del strateškega sodelovanja med Renaultom, General Motorsom in Nissanom ter se je prodajal tudi pod drugimi blagovnimi znamkami, kot so Opel/Vauxhall Vivaro in Nissan Primastar. Ta generacija je predstavljala pomemben korak naprej na področju udobja, tehnologije in učinkovitosti, kar je odražalo naraščajoče povpraševanje po sodobnih lahkih gospodarskih vozilih.
Oblikovne in inženirske izboljšave
Renault Trafic II se je ponašal z bolj sodobno in aerodinamično zasnovo v primerjavi s predhodnikom – z zaobljenim sprednjim delom in nagnjenim vetrobranskim steklom, ki sta izboljšala tako vidljivost kot porabo goriva. Model je bil zgrajen na okrepljenem podvozju, kar je omogočilo večjo strukturno togost in boljšo varnost v primeru trka. Ključni element te generacije je bila uvedba vozne izkušnje, podobne osebnim avtomobilom – z izboljšano armaturno ploščo in bolj ergonomskimi sedeži, kar je bilo privlačno za poklicne voznike na dolgih relacijah.
Motorne možnosti in zmogljivost
Renault Trafic II je bil na voljo z različnimi bencinskimi in dizelskimi motorji, da bi zadovoljil potrebe različnih trgov. Zgodnje bencinske različice so vključevale 2.0L 16V motor, ki je nudil zmerno moč za lažja opravila. Vendar pa so bile dizelske različice precej bolj priljubljene, zlasti na evropskih trgih. Začetna ponudba je vključevala 1.9L dCi turbo dizelski motor z močmi 80, 100 in 115 konjskih moči. Leta 2006 je Renault ta motor zamenjal z učinkovitejšim in zmogljivejšim 2.0L dCi, ki je bil na voljo v različicah z 90, 115 in 150 KM. Uveden je bil tudi večji 2.5L dCi motor, ki je razvijal do 145 KM – primeren za večje obremenitve in daljše vožnje. Ti dizelski motorji so bili znani po svoji zanesljivosti, ekonomičnosti in skladnosti z vse strožjimi emisijskimi standardi.
Posodobitev (facelift) in izboljšave
Leta 2006 je Renault Trafic II doživel prenovo sredi življenjskega cikla, ki je vključevala manjše oblikovne spremembe, kot sta prenovljena prednja maska in osveženi žarometi. Notranjost je bila izboljšana z uporabo kakovostnejših materialov in dodanih je bilo več tehnoloških funkcij, vključno z naprednejšimi infotainment sistemi in sistemi za pomoč vozniku. Renault je velik poudarek dal tudi na varnost, saj je vključil ABS, zračne blazine in opcijski ESP za večjo stabilnost vozila in zaščito potnikov.
Različice in tržne prilagoditve
Renault Trafic II je bil proizveden v številnih konfiguracijah – vključno s furgoni, dvojnimi kabinami in minibusi – z različnimi medosnimi razdaljami in višinami strehe. Zaradi svoje vsestranskosti je bil model priljubljen v različnih panogah, od logistike do prevoza potnikov. Posebne različice so vključevale reševalna vozila, hladilne furgone in avtodome, ki so bili posebej cenjeni med popotniki, ki so iskali kompakten, a praktičen bivalni kombi.
Proizvodnja in zapuščina
Proizvodnja Renault Trafic II je potekala v Renaultovi tovarni v Sandouvillu (Francija), kot tudi v tovarnah Vauxhall v Lutonu (Velika Britanija) in Nissan v Barceloni (Španija), kar je zagotavljalo široko razpoložljivost po vsej Evropi. Ko se je proizvodnja leta 2014 končala, se je Trafic II že trdno uveljavil kot eden najbolj uspešnih lahkih gospodarskih modelov v Renaultovi zgodovini. Zaradi kombinacije praktičnosti, učinkovitosti in prilagodljivosti je ostal iskan tudi po prihodu naslednika. Mnogi primerki so še vedno v uporabi v komercialnih in zasebnih voznih parkih – dokaz trpežnosti in vsestranskosti modela. |