Pogoste napake in težave Volkswagen Crafterja
Volkswagen Crafter služi kot vsestransko gospodarsko vozilo za podjetja po vsej Evropi. Znan po svoji praktičnosti in širokem naboru konfiguracij, si deli številne značilnosti s svojim bratrancem, Mercedesom Sprinterjem. Vendar pa ima, tako kot vsak kombi, vsaka generacija svoje slabosti. Spodaj raziskujemo pogoste težave obeh generacij VW Crafterja.
Pogoste težave VW Crafterja I (2006 - 2016)
Prva generacija Crafterja, proizvedena v partnerstvu z Mercedes-Benzom, je bila opremljena z motorji 2.5 TDI in kasneje 2.0 TDI. Čeprav je bila v mnogih pogledih zanesljiva, so se pojavile nekatere ponavljajoče se mehanske in elektronske napake.
Uhajanje olja (2.5 TDI)
- Pogosto puščanje olja iz ohišja oljnega filtra in osnovnega nosilca.
- Bloki motorja, pogosto prekriti z ostanki olja, kar zahteva ponovno tesnjenje.
- Pogosto pri zgodnjih modelih z veliko prevoženimi kilometri.
Okvare dvomasnega vztrajnika in sklopke
- Dvomasni vztrajnik lahko ropota in se prezgodaj obrabi, še posebej pod obremenitvijo.
- Poročali so o okvari pomožnega cilindra sklopke in zgodnji obrabi sklopke.
- Možna poškodba zadnjega diferenciala zaradi vibracij in udarcev pogonskega sklopa.
Težave s sistemom DPF in EGR
- Zamašitev DPF je pogosta pri motorjih Euro 5 zaradi kratkih voženj.
- Lučka za žarilne svečke lahko kaže na okvaro DPF/EGR.
- Potrebne so drage zamenjave DPF in čiščenje/zamenjava ventila EGR.
Obraba injektorjev in žarilnih svečk (2.0 TDI)
- Piezo injektorji so znani po tem, da se zamašijo ali okvarijo, kar povzroča napačne vžige.
- Težave z žarilnimi svečkami vodijo do slabega hladnega zagona in opozorilnih lučk.
- Pogosto zahtevajo zamenjavo celotnega kompleta pri 200.000 km.
Okvare turbopolnilnika in tlačne cevi
- Obraba turbinskih ležajev in nabiranje saj povzročata napake pri prenizkem tlaku.
- Cevi intercoolerja se lahko pretrgajo, kar povzroči izgubo moči in žvižganje.
- Zamenjave turbopolnilnika so drage, vendar včasih nujne.
Težave s hladilnim sistemom
- Izguba hladilne tekočine brez vidnih puščanj kaže na težave z EGR hladilnikom ali tesnilom glave motorja.
- Hladilna tekočina, ki vstopi v motor, lahko poviša nivo olja in zmanjša mazanje.
- Zgodnja diagnoza in popravilo sta bistvenega pomena za preprečitev poškodb motorja.
Korozija karoserije in podvozja
- Rja na pragovih, blatnikih in vratih se pojavi tudi na relativno novih kombijih.
- Protikorozijska zaščita je bila pri zgodnjih modelih šibkejša.
- Priporočeno je varjenje in redno vzdrževanje za preprečitev širjenja.
TC_PLACE_HOLDER_PRODUCTS
Pogoste težave VW Crafterja II (2016 - Danes)
Druga generacija Crafterja, ki jo je v celoti zasnoval VW, je prinesla znatne izboljšave v oblikovanju in udobju. Kljub temu še vedno predstavlja več tehničnih in z emisijami povezanih težav.
Napake pri regeneraciji DPF
- Prekomerni regeneracijski cikli, ki jih povzročajo okvarjeni senzorji temperature ali tlaka.
- Poročali so o regeneracijah, ki so se pojavljale vsakih 100-200 km.
- Lahko privede do redčenja goriva, poškodb batov in sčasoma do okvare motorja.
Napake sistema AdBlue in SCR
- Okvare črpalke AdBlue in dozirnih injektorjev sprožijo opozorila o ponovnem zagonu.
- Senzorji in krmilne enote pogosto zahtevajo zamenjavo.
- Akcije odpoklica vključujejo posodobitve dozirnega ventila in komponent SCR.
Puščanje in napake EGR hladilnika
- Izguba hladilne tekočine zaradi puščanja EGR hladilnika lahko povzroči bel izpušni dim.
- Zamašitve ventila EGR lahko privedejo do zasilnega načina delovanja ali opozorilnih lučk.
- Sistem zahteva čiščenje ali zamenjavo vsakih 100.000+ km.
Obraba zobatega jermena in jermena oljne črpalke
- Motorji 2.0 TDI imajo moker jermen za oljno črpalko, ki je nagnjen k propadanju.
- Menjati ga je treba skupaj z glavnim zobatim jermenom okoli 210.000 km.
- Okvara lahko povzroči izgubo tlaka olja in poškodbe motorja.
Praznjenje akumulatorja in električne motnje
- Poročali so o zgodnjih okvarah akumulatorja in izgubi napajanja armaturne plošče.
- Stikalo za vžig in napake ozemljitve so pogosto glavni vzroki.
- Včasih je potrebna ponovna kalibracija senzorjev ali zamenjava modula.
Obraba karoserijskih oblog in notranjosti
- Drsna vrata, aktuatorji oken in notranje plošče so nagnjeni k ropotanju in neporavnanosti.
- Boljša protikorozijska zaščita kot pri Gen I, vendar kljub temu preverite obrabne točke.
- Komponente sprednjega vzmetenja se obrabijo po veliki prevoženi kilometraži in intenzivni uporabi.
Kljub tem težavam ostaja VW Crafter priljubljena izbira v segmentu gospodarskih kombijev. Redno vzdrževanje – še posebej kar zadeva emisije in komponente pogonskega sklopa – ga lahko ohranja zanesljivega na stotine tisoč kilometrov. |